IMG_1347

 

Z dnia na dzień na półkach w sklepach przybywa opakowań pysznych, coraz dojrzalszych truskaaaawek. Kto z nas ich nie lubi? Osobiście je uwielbiam, a przez ostatni tydzień na wyjeździe jadłam je niemalże codziennie (mimo to nadal je kocham). Korzystając z okazji, sfotografowałam kilka moich śniadań, które przygotowywałam rano. Na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie, bo w każdym z nich głównym składnikiem są truskawki. Nie martwcie się, jak wielu z Wam nie lubię monotonii i jeśli spróbujecie, to przekonacie się, że mimo tego samego głównego składnika, różnią się znacznie w smaku dzięki połączeniu poszczególnych dodatków.

Co jecie zazwyczaj na śniadanie? Podajcie swoje ulubione przepisy w komentarzach! 

__________________________

1. Truskawki z jogurtem waniliowym bez cukru (zdjęcie wyżej)

*szklanka truskawek – 150g (42 kcal)

*szklanka jogurtu waniliowego – ok. 200 ml (120 kcal)

*1 łyżeczka orzechów nerkowca – 15g (79kcal)

RAZEM 241 KCAL

Na sam spód miski wylewamy jogurt, następnie układamy pokrojone w ćwiartki truskawki i posypujemy orzechami. Niestety jogurt, którego użyłam nie jest dostępny w Polsce, kupimy go tylko w Holandii, podobny TU.

IMG_1697

 

Następną, a za razem moją ulubioną propozycją są truskawki z gruszką, jogurtem i ziarnami. Truskawki zjem w połączeniu ze wszystkim, próbowałam już z granatem, kiwi, mango, ale z gruszką smakują mi najbardziej. Tym razem dodałam ziarna i jogurt naturalny.

2. Truskawki z gruszką i ziarnami

*garść truskawek – 70g (2o kcal)

*szklanka jogurtu naturalnego Activia – 200g (138 kcal)

*pół gruszki – 65g (35 kcal)

*łyżeczka rodzynek – 15g (42 kcal)

*łyżeczka migdałów – 8g (42 kcal)

*łyżeczka siemienia lnianego 5g (27kcal)

*łyżka płatków migdałowych – 10g (58kcal)

RAZEM 362 KCAL

Na spód  wylewamy jogurt, następnie dookoła miseczki układamy pokrojone w ćwiartki lub połówki truskawki. Na środek układamy pokrojoną gruszkę i posypujemy ziarnami.

IMG_1698

 

3. Truskawki z kiwi i słonecznikiem

*garść truskawek – 70g (2o kcal)

*szklanka jogurtu naturalnego Activia – 200g (138 kcal)

*kiwi – 75g (42 kcal)

*łyżeczka rodzynek – 15g (42 kcal)

*łyżeczka migdałów – 8g (42 kcal)

*łyżeczka słonecznika – 10g (56 kcal)

RAZEM 340 KCAL

Koniecznie napiszcie mi, czy smakowały Wam moje propozycje. Smacznego!

 

 

O Autorze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany