Kilka razy w tygodniu dodaję zdjęcia moich śniadań na Instagram. Wiem, że zdjęcia te cieszą się dużym zainteresowaniem, często pytacie, jak zrobiłam te posiłki. W związku z tym postanowiłam opisać kilka moich ulubionych śniadań, które każdy z Was z łatwością przygotuje w domu w mgnieniu oka.

O modzie na zdrowe odżywianie pisać nie będę, na każdym kroku widzimy zdjęcia zdrowego jedzenia oraz  znajdujemy przepisy na rzekomo zdrowe przekąski.  Przepisy, które zamieszczę są wytworem mojej wyobraźni, wypróbowałam każdy z nich kilkukrotnie. Ilość dodatków zależy od indywidualnych upodobań, jednak radzę nie przesadzać, jeśli jesteście na diecie redukcyjnej. Przepisy te mogą być stosowane przez osoby chętne do zrzucenia kilku kilogramów.

Zaczynamy!

IMG_20140906_074522

1. Jogurt z morelą i bakaliami (około 222 kcal):

*jeden jogurt naturalny (125 g – 76 kcal)

* 2 małe daktyle (10 g – 28 kcal)

*1 suszona figa (14 g – 41 kcal)

*2 suszone śliwki (14 g – 38 kcal)

*brzoskwinia (85 g – 39 kcal)

Wlewamy jogurt do miski, następnie kroimy dodatki i umieszczamy w misce z jogurtem.

IMG_20150222_090830

2. Owsianka z mango, musem truskawkowym i kiwi (około 233 kcal):

*trzy łyżki płatków owsianych (30 g – 111 kcal)

*pół średniej wielości mango (120 g –  81 kcal)

*pół kiwi (40 g – 21 kcal)

*garść truskawek (70 g – 20 kcal)

Płatki owsiane zalewamy wodą, następnie przykrywamy na 5 min, aby napęczniały. W tym czasie miksujemy mango na gładki mus, tak samo robimy z truskawkami. Po 5 min na płatki owsiane nakładamy warstwę mango, następnie mus truskawkowy i kroimy kiwi.

 

IMG_20150126_114454

3. Jogurt z bakaliami (około 370 kcal):

*jeden jogurt naturalny Danone (125 g – 76 kcal)

*jedna łyżka słonecznika łuskanego (10 g – 56 kcal)

*dwie łyżki żurawiny (24 g – 76 kcal)

*dwie łyżki rodzynek (30g – 82 kcal)

*łyżeczka orzechów nerkowca (15 g – 80 kcal)

W misce umieszczamy jogurt i mieszamy z bakaliami.

IMG_20150127_103148

4. Green smoothie (około 273 kcal w jednej porcji)

*cztery garście szpinaku (100 g – 16 kcal)

*banan (120 g – 114 kcal)

*jabłko (150 g – 78 kcal)

*jeden jogurt naturalny Danone (125 g – 76 kcal)

*łyżka miodu (25 g – 81 kcal)

*gruszka (130 g – 70 kcal)

*trzy łyżki płatków owsianych (30 g – 111 kcal)

Płatki zalewamy na kilka minut, aby napęczniały. Gruszkę, jabłko, banana obieramy, a następnie umieszczamy w mikserze razem z jogurtem i płatkami. Całość miksujemy do uzyskania gęstej masy. Z tych składników przyrządzimy dwie porcje smoothie.


IMG_20150227_072408

5. Płatki gryczane ze śliwką (około 248 kcal):

*jeden jogurt naturalny danone (125 g – 76 kcal)

*jedna duża śliwka ( 55 g – 25 kcal)

*cztery łyżki płatków gryczanych (40 g – 142 kcal)

*łyżeczka cynamonu (2 g – 5 kcal)

Płatki gryczane zalewamy wodą i czekamy kilku minut. Napęczniałe płatki przykrywamy warstwą jogurtu, posypujemy cynamonem. następnie pokrojoną śliwkę umieszczamy na powierzchni jogurtu i płatków.

werka

6. Płatki owsiane z mango i kiwi (około 296 kcal):

*jeden jogurt naturalny Danone (125 g – 76 kcal)

*jedno kiwi (75 g – 42 kcal)

*pół mango (140 g – 63 kcal)

*trzy łyżki płatków owsianych (30 g – 111 kcal)

*łyżeczka cynamonu (2 g – 5 kcal)

Tradycyjnie zalewamy płatki i czekamy aż napęcznieją. Następnie do miski wlewamy jogurt i umieszczamy pokrojone owoce. Obsypujemy cynamonem.

Mam nadzieję, że wypróbujecie moich śniadanek, koniecznie dajcie znać, jak Wam smakowały. Jeśli robicie jakieś dobre owsianki, napiszcie w komentarzach, chętnie urozmaicę swoje śniadania. 

Zdjęcia robione tabletem, stąd ich niska jakość.

 

O Autorze

4 Responses

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany