Ile razy obiecywaliście sobie, że to ostatni dzień kiedy jecie słodycze, a od jutra wszystko ulegnie zmianie? Na pewno nie raz, nie dwa, ale zazwyczaj próby kończyły się niepowodzeniem i skutkowały sięgnięciem po ulubione, słodkie przekąski. Przyznam się, że też kiedyś tak miałam, ale odkąd prawie 3 lata temu porzuciłam słodycze na dobre, jestem szczęśliwa jak nigdy dotąd.

Dlaczego przestałam jeść słodycze?

Jak większość osób, miałam w głowie pomysł zrzucenia kilogramów, a pierwszą rzeczą, która mi w tym przeszkadzała były właśnie słodycze. Pierwsze dwa tygodnie były najgorsze, a patrzą na miętowe czekoladki After Eight czy ulubione ciastka, miałam ochotę rzucić się i pochłonąć wszystkie w zasięgu wzroku. Wtedy przychodziła mi z pomocą silna wola, którą na szczęście wypracowałam do perfekcji. Sama chęć utraty wagi, pożegnania się ze słodyczami i fast foodami zrodziła się w mojej głowie i psychice, dlatego patrząc na różne przekąski myślałam o tym, jak taka mała niewinna rzecz może zawładnąć mną i pokonać moją silną wolę. Nie może! Dzięki temu do dnia dzisiejszego nie sięgnęłam po nic słodkiego. Owszem, zdarza mi się iść na lody, ale wybieram tylko owocowe sorbety, które są zdrowsze a przede wszystkim smaczniejsze. Wiem, że pewnie trudno Wam w to uwierzyć, ale jak coś sobie wmówisz i wkręcisz się, to zmiana nawyku graniczy z cudem. Na szczęście rezygnacja z cukru jest czymś absolutnie zdrowym, poprawiającym kondycję organizmu.

Co w momencie, kiedy organizm domaga się cukru?

Miewam momenty, kiedy mój organizm aż prosi się o porcję cukru. Poza tym patrząc na sklepowe półki zdarza mi się przypomnieć o szczęściu, jakie towarzyszyło konsumowaniu poszczególnych słodyczy. W takich chwilach z pomocą przychodzą mi zdrowe zamienniki słodyczy. Każdy organizm potrzebuje cukru, ale jak wiecie cukry proste nie są pożądane tak, jak te złożone. To skłoniło mnie do wymyślenia alternatywy dla słodkich przekąsek.

Oto niektóre z nich:

1. Owoce

O ich zdrowotności słychać co krok. Zawierają dużo witamin, minerałów i błonnika, są pyszną przekąską. Najlepiej sięgać po cytrusy, ponieważ zawierają najwięcej witamin, a mało kalorii. Owoce wzmacniają odporność, wpływają pozytywnie na metabolizm. Najbardziej lubię jagody, które smakują wyśmienicie w formie smoothie w połączeniu z bananem czy malinami. Jagody zawierają dużo miedzi i żelaza, dzięki czemu zapobiegają powstawaniu anemii. 100 g zawiera tylko 57 kcal!

11274297_1631764683704415_936350052_n

2. Suszone owoce 

To mój absolutny ulubieniec z tej listy. Są nafaszerowane witaminami i minerałami. Dodatkowo zawierają błonnik, który wspomaga prawidłową pracę jelit ( w szczególności suszone śliwki). Gdyby tego było mało smakują wyśmienicie!. Jedyną wadą tej przekąski jest duża ilość występujących w nich węglowodanów, a co za tym idzie – kalorii. Dlatego pamiętajcie – suszone owoce spożywamy z umiarem!

 

3. Ciastka owsiane

Ale tylko te zrobione w domu! Sklepowe zawierają zazwyczaj dużo cukru, tłuszczu, a mało wartościowych składników. Przepis na ciastka owsiane, które robię opublikuje niedługo na blogu. Świetne jest to, że płatki owsiane możemy połączyć ze wszystkim. Ja uwielbiam połączenie z żurawiną i orzechami oraz miodem. Masło orzechowe też jest dobrym pomysłem.

 

4. Gorzka czekolada

Mówię o czekoladzie zawierającej co najmniej 70-80 % kakao w składzie. Wiele osób nie lubi jej ze względu na gorzki smak, jednak warto się przekonać, ponieważ zawiera dużo magnezu. Z takiej czekolady łatwo przyrzadzić gorące kakao, idealne na długie, zimowe wieczory. Mimo to, preferuję ją w czystej postaci, prosto ze sreberka.

 

5. Zielone koktajle 

W znacznym stopniu są związane z punktem pierwszym, jednak nie bez powodu wspomniałam o zielonych koktajlach. Występują w różnych konfiguracjach, jednak ja najbardziej lubię ten ze szpinakiem. Zazwyczaj dodaję banana, jabłko i gruszkę. Taki koktajl to idealna przekąska między posiłkami, wzmacniająca odporność. Szpinak zawiera dużo witaminy C oraz luteiny, wykazuje właściwości antynowotworowe i chroni przed miażdżycą.

Przepis na mój ulubione green smoothie znajdziecie >tu<.

IMG_20150127_103148

 

 

 

O Autorze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany